به گزارش اکونا پرس،

وسعت فعالیت و نیازمندی‌های مشتریان، زنجیره‌های تامین را به سطحی از پیچیدگی رسانیده که مدیریت کارآمد آنها را بدون بینش و کنترل مناسب تقریباً غیرممکن ساخته است. یک پلتفرم زنجیره‌تامین دیجیتال ضمن ارائه دیدی کامل از شبکه‌تامین، به نقش‌آفرینان زنجیره اجازه می‌دهد تا یک منبع حقیقت واحد داشته باشند و از‌طریق آن جریان‌های تولید، تامین و لجستیک را با بالاترین کیفیت، کارآمدترین روش و کمترین هزینه مدیریت نمایند.

هدف طرح‌تحول‌دیجیتال ساپکو از تعریف پروژه مدیریت‌زنجیره‌تامین دیجیتال(ِDigital Supply Chain Management)،‌ایجاد یک پلتفرم دیجیتالی تعاملی با بهره گیری از فناوری های نوین بمنظور:

  • ایجاد پنجره‌ واحد برای تعاملات بین ساپکو، تامین‌کنندگان و‌سازمان‌های حاکمیتی

  • تسهیل،چابک سازی،خودکار سازی و شفاف سازی فرآیندهای زنجیره تامین

  • بسترسازی تعاملات زنجیره تامین براساس راه کارها و تکنولوژی های نوین

  • به اشتراک گذاری جریان داده ها و اطلاعات در سرتاسر زنجیره تامین

برای ایجاد سطحی از یکپارچگی بین ارکان زنجیره‌تامین به‌هم متصل بمنظور افزایش چابکی،انعطاف پذیری‌ و پاسخگوئی در زنجیره‌تامین می باشد.

مطابق با برنامه زمان بندی پروژه، درحال حاضر فاز شناسائی، تحلیل، الگوبرداری و تدوین نیازمندی ها و معماری سیستم درجریان می باشد، دراین مرحله بمنظور الگوبرداری، تحقیقات وسیعی بر روی پورتال های خودروسازان مطرح دنیا نظیرGM، Peugeot Citroën، Mercedes Benz، TOYOTA، Volkswagen  و Renault صورت پذیرفت. نتیجه حاصله عمومیت داشتن سرفصل های ذیل درکنار ماژول های اصلی D-SCM در اکثر پورتال ها می باشد:

استقرار پلتفرم مدیریت زنجیره تامین دیجیتال به عنوان یکی از زیرساخت های تحول دیجیتال و بسترساز ایجاد اکوسیستم زنجیره تامین دیجیتال، مزایای بسیاری برای نقش آفرینان زنجیره خواهد داشت که ازجمله این فوائد می توان به موضوعات ذیل اشاره نمود: