به گزارش اکونا پرس،

امیرحسین حیدری ـ مدیر پلتفرم تماشاخونه ـ در گفت‌وگویی با ایسنا درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در قبال حدود و اختیارات صداوسیما و وزارت ارشاد در قبال شبکه نمایش خانگی، در پاسخ به اینکه چه آینده‌ای را برای این رسانه ترسیم می‌کند؟ اظهار کرد: اتقاق عجیب و غریبی نیفتاده است. فرآیندی که پیش از این هم اتفاق می‌افتاد، در حال تبدیل شدن به قانون است. به هر حال کاری که قرار بود ساخته شود، باید مجوز ساخت می‌گرفت، کاری هم که قرار بود پخش شود باید مجوز پخش می‌گرفت و این امر توسط سازمان و نهادی انجام می‌شد. حالا قرار است این رویه تبدیل به قانون شود و این پلتفرم‌ها ذیل عنوان صوت و تصویر فراگیر قرار بگیرند. پیش از این، از صوت و تصویر فراگیر تفسیرهای مختلفی می‌شد و الان با این قانونی که وضع شد پلتفرم هم ذیل عنوان صوت و تصویر فراگیر قرار گرفته و ماجرای ساترا قانونی‌تر می‌شود. بنابراین به نظر من خیلی اتفاق ویژه‌ای نیفتاده است که عجیب باشد و بخواهد چیزی را دستخوش تغییر قرار دهد.

حیدری در ادامه درباره آینده شبکه نمایش خانگی بیان کرد: با درایتِ حاکمیت و همکاران ما در پلتفرم‌ها و همچنین سینماگران، از این پیچ گذر می‌کنیم و هم‌افزایی خوبی با تعامل طرفین ایجاد می‌شود و همه متفق می‌شوند که اتفاق خوبی افتاده است. به هر حال این صنعت شکل گرفته و زنده است و این‌ها مسیری است که باید روند رو به جلویی را پیش‌روی کنیم. قرار نیست کسی جای کسی را بگیرد قرار نیست کسی رقیب جایی شود. قرار نیست نمایش خانگی رقیب تلویزیون باشد و بالعکس. هر کدام مخاطبان خودشان را دارند و با تعامل، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به تقسیم کار وزارت ارشاد و سازمان صداوسیما در قبال شبکه نمایش خانگی گفت: هر چه این دو سازمان تعامل بهتری داشته باشند به نفع همه خواهد بود، این تعامل کمک‌کننده خواهد بود و ما از آن استقبال می کنیم. چنین حسی ندارم که این اتفاق تبعاتی داشته باشد و به نظرم گذشت زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد و الان نمی‌توان قضاوتِ رو به جلویی داشته باشیم. ما اعتماد می‌کنیم و خودمان را به زمان می‌سپاریم. امیدوارم اتفاقات مثبتی بیفتد و ناامید نشویم.

وی در مقام مدیر یک پلتفرم در واکنش به ساز و کار جدید شبکه نمایش خانگی تاکید کرد: از نظر من اتفاق خاصی نیفتاده است و حالا هم همان فرآیندهای قبلی که طی می‌شد، اتفاق می افتد با این تفاوت که بروکراسی آن تبدیل به قانون شده است. اما امیدواریم حالا که تبدیل به قانون می‌شود، این اتفاق سازماندهی‌تر جلو برود و کمک کند تا ساترا یا هر نهاد دیگری بتواند پلی بین پلتفرم و سینماگر با حاکمیت باشد و این تسهیل‌گری بیشتر اتفاق بیفتد. قاعدتا اگر تبدیل به قانون شده است و ساترا اختیارات بیشتری دارد، بتواند مشکلات پلتفرم‌ها را بهتر حل کند.

حیدری درباره پیشنهاد خود گفت: همه ما بایدها و نبایدها را می‌دانیم. همه ما سال‌ها در این مملکت کار کرده‌ایم و فیلم و سریال ساختیم، از سینماگر گرفته تا مسوول پلتفرم کاملا محدویت‌ها و خط قرمزها را می‌دانیم. در خواست من این است که ساترا بتواند تسهیل‌گری انجام دهد و کارها راحت تر پیش برود و کمک کنیم استانداردهای آثار نمایشی بالاتر برود که اگر این اتفاق بیفتد مخاطب قطعا راضی‌تر است و در این شرایط کمتر به شبکه های ماهواره ای سر می زند و بهتر می توانیم برای مخاطب سلیقه‌سازی کنیم و همه اینها برمی‌گردد به اینکه حاکمیت بتواند تعامل بهتری با پلتفرم و سازنده داشته باشد.