به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، گزارشگران برنامه این هفته "ایران" خانه تاریخی نوریان در نجف‌آباد و صنایع دستی طلاساز را معرفی می‌کنند.

گلنار فرنودی گزارشگر بخش اول برنامه سفری داشته است به نجف‌آباد در استان اصفهان تا به معرفی خانه تاریخی نوریان در این شهر بپردازد.

بنا بر اطلاعات ارائه شده، خانه تاریخی نوریان از بناهای تاریخی است که در دوران قاجاریه و اوایل پهلوی ساخته شده و دارای معماری و بافتی بسیار ارزشمند است. این بنا مکتب‌خانه علوم خواجه نصیرالدین طوسی است که توسط شهرداری در سال ۹۴ مرمت و بازسازی شده و به بنای مکتب خانه تغییر یافته است.

بخش دوم برنامه با گزارشگری گیسو میشا احمدی نیز به معرفی صنایع دستی که در ساخت آن‌ها طلا به‌کار می‌رود اختصاص دارد. زنجیر چینابی و زنجیر هل و ملیله یزدی، ملیله سازهای استان اصفهان، طلابافی‌های بلوچ و زیورآلات ترکمن از جمله صنایع دستی هستند که در آن‌ها طلا به‌کار برده می‌شود.

برنامه «ایران» روز یکشنبه ساعت 21 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود.  تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت 12:00، سه شنبه ساعت 07:00، چهارشنبه ساعت 03:00، پنج شنبه ساعت 08:00 و 16:00و جمعه ساعت 00:00 روی آنتن می‌رود. علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15015  برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.