به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه "ایران امروز" در سالگرد برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) نگاهی دارد به ابعاد مختلف این توافق و نتایج آن.

این برنامه در این مسیر از نقطه‌نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران بهره گرفته و حمیدرضا غلامزاده تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل، مهدی خورسند‌ تحلیل‌گر مسائل چین و اوراسیا و احمد مومنی راد استاد حقوق دانشگاه تهران را با خود همراه دارد.

کارشناسان برنامه "ایران امروز" در ابتدا به این موضوع می‌پردازند که چگونه ایران و کشورهای مذاکره کننده هسته‌ای به برنامه جامع اقدام مشترک رسیدند و ادعای غرب علیه ایران چه بود؟ چه تحریم‌هایی علیه ایران اعمال شد و چه آسیب‌هایی به اقتصاد زد؟ 

این کارشناسان در ادامه با بررسی تعهدات ایران و غرب در برجام، این مهم را بررسی می‌کنند که چرا غربی‌ها به تعهدات و وعده‌هایشان عمل نکردند، آن هم در شرایطی که ایران به تمام تعهداتش را عملی کرده است.

کارشناسان برنامه "ایران امروز" با یادآوری این نکته که آمریکا از همان زمان باراک اوباما خلف وعده را شروع کرد، بر این موضوع تاکید می‌کنند که خروج آمریکا از برجام و تعیین شروط توسط این کشور به درستی نشان داد که هیچ توافقی با آمریکا قابل اعتماد نیست.

 از سوی دیگر، اروپایی‌ها نیز به تعهدات الزام‌آورشان را عمل نکردند و عملاً تسلیم تحریم‌های آمریکا شدند.

برنامه «ایران امروز» به تهیه کنندگی محمد جعفری چهارشنبه ساعت 12:00 و بازپخش آن همان روز ساعت 16:00، پنج‌شنبه ساعت 07:00 و 19:00 و جمعه ساعت 16:00 روی آنتن خواهد رفت.علاقه مندان  می توانند با مراجعه به لینک  https://www.presstv.ir/Section/15006 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.