به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «ایران تک» این هفته به ربات‌‌های انسان‌نمای «سورنا» که توسط جمعی از متخصصان دانشگاه تهران طراحی و تولید شده و نمادی از پیشرفت ایران در حوزه رباتیک و فناوری است، می‌پردازد.

تاکنون چهار مدل از ربات‌های انسان‌نمای سورنا در کشور ساخته شده است و این قسمت از برنامه «ایران تک» از طراحی و ساخت سورنای 5 خبر می‌دهد.

این برنامه نشان می‌دهد که این ربات‌های انسان‌نما یک محصول کاملا ایرانی هستند و به شکل بومی توسط نخبگان ایرانی در دانشگاه تهران‌ طراحی شده‌اند.

برنامه «ایران تک» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ضحی شهریاری و نویسندگی لیلا فرامرزی با هدف انعکاس پیشرفت‌های تکنولوژی ایران در حوزه‌های مختلف علمی روی آنتن می‌رود.

برنامه «ایران تک» پنج‌شنبه ساعت 21:15 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. بازپخش این برنامه نیز روز جمعه ساعت 05:15 و 14:15، روز شنبه ساعت 08:00 و ساعت 00:15 و یکشنبه ساعت 11:15 و 19:15 به روی آنتن می‌‌رود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/150105 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.