به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته "آفریقا امروز" در گفتگو با کارشناسان، وضعیت داخلی لیبی و نیجر را پس از مداخله نظامی ناتو و کودتا در این کشورها بررسی می‌کند.

پیامدهای حمله نظامی ناتو به رهبری آمریکا به لیبی به بهانه ساقط کردن قذافی دیکتاتور سابق این کشور همچنان بر مردم لیبی تاثیر می‌گذارد و طرابلس پایتخت کشور اخیرا بدترین درگیری‌های مسلحانه را بین شبه‌نظامیان رقیب تجربه کرده است. فیدل آماکی اووسو تحلیلگر روابط بین‌الملل کارشناس بخش اول برنامه "آفریقا امروز" است و تحلیل خود را درباره دلایل حمله ناتو به لیبی از جمله دسترسی به ذخایر قابل توجه نفت و گاز این کشور ارائه می‌دهد.

 مبارک هنیا مجری برنامه از این تحلیلگر روابط بین‌الملل می‌پرسد که آیا مداخله ناتو در لیبی باعث ایجاد بحران امنیتی کنونی در منطقه ساحل چاد شده است و برای حل بحران لیبی چه باید کرد؟

 موضوع بخش دوم برنامه "آفریقا امروز" به بحران نیجر پس از کودتای نظامی در این کشور اختصاص دارد. آفولابی جوئل اودیگی معاون دبیر کل سازمان منطقه‌ای آفریقا در کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری در توبو کارشناس این بخش برنامه است و درباره تحلیل خود را از وضعیت این روزهای نیجر و پیامدهای حمله نظامی اتحادیه آفریقا به این کشور ارائه می‌دهد.

 هنیا مجری برنامه این پرسش را با اودیگی مطرح می‌کند که آیا بحران نیجر منجر به شکاف عمیق در آفریقا می‌شود و چه کسانی از تقسیم آفریقا سود می‌برند؟

برنامه «آفریقا امروز» به تهیه‌کنندگی عاطفه‌سادات دربندی دوشنبه ساعت 00:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه‌شنبه ساعت 07:00 و 16:00، چهارشنبه ساعت 21:00، پنج‌شنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت.علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15034 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.