به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع برنامه این هفته مستند "۱۰ دقیقه" به بررسی روند رسیدگی به پرونده قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار سعودی پس از پنج سال از وقوع این جنایت اختصاص دارد. 

مستند هفتگی شبکه پرس تی‌وی یادآور می‌شود که پنج سال از ترور وحشیانه جمال خاشقچی روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در سال ۲۰۱۸ می‌گذرد و این مستند به این موضوع نیز می‌پردازد که ریاض تمام تلاش خود را کرد تا جهان را متقاعد کند که به طور جدی در حال تحقیق و پیگیری این پرونده است، به ویژه زمانی که واشنگتن بر ریاض فشار آورد تا مطابق با منافع و سیاست‌های ایالات متحده عمل کند.  

این برنامه بر این موضوع تاکید می‌کند که نظام سیاسی در عربستان سعودی نسبت به دهه‌های گذشته تغییر چندانی نکرده و فقط در یک مورد، در سال جاری، مقامات سعودی یک معلم بازنشسته را پس از اعتراض به سیاست‌های دولت در رسانه‌های اجتماعی به اعدام محکوم کردند. ریاض سال‌هاست که همین سیاست را دنبال می کند و غرب برای مدت طولانی چشمان خود را بر نقض حقوق بشر توسط این نظام سیاسی بسته است. 

مستند «۱۰ دقیقه» یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است. 

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10 Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.