به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته "آفریقا امروز" در دو بخش سیل‌های مرگبار در لیبی و نقش ناتو و تحریم‌های غرب در این فاجعه انسانی و شکل‌گیری یک اتحاد ضدامپریالیستی جدید توسط کشورهای بورکینافاسو، مالی و نیجر را مورد بررسی قرار می‌دهد. 

باران‌های شدید و فروریختن دو سد در بندر درنا در شرق لیبی باعث ایجاد یک سیل عظیم شد که هزاران نفر را به کام مرگ فرستاد. مبارک هنیا مجری "آفریقا امروز" با تاکید بر اینکه این فاجعه انسانی به دلیل تحریم‌های ناعادلانه غرب بود که لیبی را ناتوان در حفظ زیرساخت‌های حیاتی خود از جمله سدهایی که در طوفان مرگبار اخیر فرو ریختند کرده است، با دکتر وسلی سیل، کارشناس روابط بین الملل گفت‌وگو می‌کند و از او می‌خواهد تا درباره نقش تهاجم ناتو به رهبری آمریکا در تخریب زیرساخت‌های لیبی سخن بگوید. 

 این کارشناس روابط بین‌الملل همچنین با تاکید بر اینکه لیبی دارای بزرگترین ذخایر نفتی در آفریقا است و ده‌ها میلیارد دلار دارایی مسدود شده در کشورهای غربی دارد به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا زمان آن نرسیده است تا قدرت‌های غربی این دارایی‌ها را به لیبی برگردانند تا بتواند صرف بازسازی زیرساخت‌های خود کند؟ 

موضوع بخش دوم برنامه "آفریقا امروز" در گفت‌وگو با کالینز نویک، تحلیلگر مسائل بین الملل و عضو حزب سبز در بلژیک به بررسی شکل‌گیری یک اتحاد جدید ضدامپریالیستی به وسیله کشورهای بورکینافاسو، مالی و نیجر اختصاص دارد. 

 کارشناس این بخش برنامه به این موضوع می‌پردازد که علت شکل‌گیری این اتحاد ضدامپریالیستی چیست و آیا ممکن است در آینده گسترش پیدا کند و کشورهای بیشتری را در برگیرد؟ 

برنامه «آفریقا امروز» به تهیه‌کنندگی عاطفه‌سادات دربندی دوشنبه ساعت 00:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه‌شنبه ساعت 07:00 و 16:00، چهارشنبه ساعت 21:00، پنج‌شنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت.علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15034 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.