به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع این هفته مستند "۱۰ دقیقه" به بررسی ابعاد و دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی اختصاص دارد.

روز شنبه ۷ اکتبر، گروه مقاومت فلسطینی حماس بزرگترین حمله را به اسرائیل در سال‌های اخیر انجام داد. حمله غافلگیرانه‌ای که در آن افراد مسلح در حالی که رگبار سنگین راکت‌ها از نوار غزه شلیک می‌شد، وارد چندین شهر در سرزمین های اشغالی شدند. در عرض چند دقیقه، بیش از ۵ هزار راکت شلیک شد و عسقلون، اشدود و تل آویو را هدف قرار داد و عملاً رژیم را به بن‌بست کشاند. حماس این عملیات را "طوفان الاقصی" نامید و اعلام کرد که این عملیات پاسخی به حملات رژیم صهیونیستی به زنان، هتک حرمت مسجد الاقصی در قدس و محاصره مداوم غزه است.

مستند "۱۰ دقیقه" به تهیه‌کنندگی مهدی عرب خاطرنشان می‌کند عملیات نظامی گسترده‌ای که توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه مسلح جنبش حماس آغاز شد، در چارچوب تداوم مبارزات ملی فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی و در پاسخ به حملات روزانه اشغالگران انجام شد.

مستند هفتگی شبکه پرس تی‌وی تاکید می‌کند عملیات «طوفان الاقصی» افسانه شکست‌ناپذیری رژیم اسرائیل را در هم شکسته است. رژیمی که ناامیدانه تلاش می‌کند تا اسطوره را احیا کند اما راه‌اندازی یک کمپین خونین بی‌رویه علیه غیرنظامیان بی‌گناه هرگز به عنوان نشانه قدرت تلقی نشده است.

مستند «۱۰ دقیقه» دوشنبه ساعت ۱۴ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن سه شنبه ساعت ۱۴ و ساعات ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10 Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند