به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مستند "۱۰ دقیقه" این هفته نگاهی دارد به ترور صالح العاروری، معاون حماس در لبنان و میراث شهید حاج قاسم سلیمانی برای جبهه مقاومت و مردم سرزمین فلسطین.

صالح العاروری، معاون رئیس جنبش مقاومت فلسطین (حماس) یک استراتژیست نظامی مشهور و یکی از بنیانگذاران شاخه نظامی حماس و گردان‌های عزالدین قسام بود که به همراه تعدادی از همرزمانش در حمله هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی در بیروت ترور شدند.

مستند هفتگی شبکه پرس تی‌وی بر این موضوع تاکید می‌کند که شهید العاروری نقش تعیین کننده‌ای در استراتژی و اجرای عملیات نظامی علیه رژیم اشغالگر اسرائیل و به طور مشخص طوفان الاقصی ایفا می‌کرد. او همچنین با رهبران دیگر جنبش‌های مقاومت در منطقه و جمهوری اسلامی ایران ارتباط نزدیک داشت و از حمایت آن‌ها از محور مقاومت قدردانی می‌کرد.

مستند "۱۰ دقیقه" در ادامه یادآور می‌شود العاروری همچنین در گذشته از سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده ارشد ضدتروریسم ایران و حمایت باورنکردنی او از آرمان فلسطین فراوان سخن گفته و او را «شهید قدس» خوانده بود.

این مستند به تهیه‌کنندگی مهدی عرب همچنین بر این نکته تصریح می‌کند که وسعت عزاداری ملت‌های منطقه نشان‌دهنده احترام و احترام عمیقی است که برای سردار سلیمانی و کمک‌های او در امنیت کشور خود قائل بودند چراکه فرمانده سابق سپاه قدس ایران نقش محوری در مبارزه با تروریسم به ویژه در مبارزه با داعش و دیگر تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق داشت.

مستند «۱۰ دقیقه» یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10 Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.