به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته "جریان خاورمیانه" نگاهی دارد به افزایش تنش و احتمال درگیری‌های بیشتر میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان همزمان با تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به شهر رفح.

حزب الله لبنان تهدید کرده است که در صورت ادامه حملات به جنوب این کشور، اسرائیل بهای سنگینی خواهد پرداخت. از سوی دیگر، تشدید تنش رژیم صهیونیستی در رفح ممکن است به جنگ آشکار منجر شود.

دکتر زیاد حافظ، مفسر سیاسی از واشینگتن و علی مراد، کارشناس سیاسی از بیروت مهمانان این هفته "جریان خاورمیانه" هستند و نقطه‌نظرات خود را درباره موضوعات مطرح در برنامه ارائه می‌دهند.

کارشناسان برنامه به این پرسش‌ها نیز پاسخ می‌دهند که آیا تشدید جنگ با لبنان گزینه مناسب فعلی برای اسرائیل صهیونیستی است؟ و استراتژی فعلی آمریکا در قبال لبنان در این رویارویی چیست؟ از سوی دیگر، آیا آمریکا به اسرائیل برای آغاز تجاوز گسترده به رفح در جنوب نوار غزه چراغ سبز نشان داده است؟

برنامه «جریان خاورمیانه» (MidEaStream)چهارشنبه ساعت 17:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.