به گزارش اکونا پرس،

محمد رضایی مسئول تبلیغات موزه، در مصاحبه با پرتال این مجموعه به بررسی آثار تبلیغات بر روی مخاطب پرداخت و نقش اساسی این فعالیت در معرفی موزه پرداخت و گفت: تبلیغات روشی موثر در معرفی محصول و خدمات، به مخاطبی است که احتمالا با فعالیت شما آشنا نیستند. بطور کلی، تبلیغات همان اطلاع‌رسانی به سبکی متفاوت و متناسب با نیاز افراد است. تبلیغات از گذشته به‌روش‌ها مختلف وجود داشته و در طول زمان، متناسب با رشد علم و فناوری، دچار تغییرات شده است. وی ادامه داد: تبلیغات دیواری را می‌توان، نخستین شکل تبلیغات دانست که در دوران قبل از مسیح نیز بر روی سنگ‌های بزرگ و صخره‌های تاریخی، نمونه‌های پیام‌های تبلیغاتی مشاهده شده است. هیچ فرآیند دیگری وجود ندارد که بتواند به‌اندازه تبلیغات تاثیرگذار باشد و انتخاب روش مناسب اشاعه آگهی فعالیت مجموعه به روش خلاقانه، می‌تواند مخاطب بیشتری را به سمت موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس جذب کند. با توجه به سطح فعالیت‌های موزه و ظرفیت‌های بالای مجموعه، باید تدابیری اندیشیده می‌شد تا بهترین نتیجه در کوتاه‌ترین زمان، حاصل شود. با توجه به در اختیار بودن فضاهای مهم شهری، تبلیغات محیطی بیشترین اثرگذاری را با توجه به فعالیت‌های موزه خواهد داشت.

مسئول تبلیغات موزه با اشاره به ویژگی‌های تبلیغات محیطی، افزود: رسانه تبلیغات محیطی آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار یا ارائه یک خدمت جدید از سوی صاحبان خدمات برای مخاطبان آنان فراهم می‌آورد. با توجه به ویژگی‌های این نوع تبلیغ در راستای معرفی و ارتقای برند از طریق دستیابی به رسانه‌های خلاق با گروه های مخاطب طبقات اجتماعی، جذابیت خاصی را در صنعت تبلیغات ایجاد کرده است. انتقال پیام در تبلیغات محیطی از طریق بیلبورد، استرابورد، تبلیغات متحرک خیابانی و … انجام می‌شود. اگر تبلیغات محیطی، خلاق و زیبا باشند از لحاظ جلوه بصری شهر نیز تاثیر مثبت خواهند داشت و عکس این موضوع نیز در همین ارتباط، صدق می‌کند.

رضایی ضمن اشاره به اهمیت هم‌فکری در تبلیغات، بیان کرد: نباید از این مسئله غافل شد که در بحث تبلیغات، مشاوره و هم‌اندیشی، افزایش کیفیت را به‌همراه خواهد داشت و در این راستا تبلیغات محیطی موزه با استفاده از نظرسنجی‌ها مختلف به مرحله اجرا رسیده است. یکی از مزیت‌های فوق العاده تبلیغات محیطی که باعث برتری آن بر سایر رسانه‌های تبلیغاتی دیگر گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی‌تواند رنگ‌ها و طرح های اطراف خود را نادیده، بگیرد. 

کارشناس امور تبلیغاتی در ادامه گفت: در بحث اشاعه فعالیت‌ها و خدمات در محیط شهری، فرد طراح باید به اصول ارتباطی و فرهنگی آشنا باشد و سعی کند تفکرات تمام افراد را تا حد زیادی پیش‌بینی کند. در بیلبوردها، تبلیغات CLBو مبلمان‌های خیابانی (ایستگاه‌های اتوبوس، کیوسک‌ها، استندها وغیره)، باید بخش اعظم پیام از طریق تصویر منتقل شود و متن‌های این نوع تبلیغات باید بسیار کوتاه باشند تا مخاطبانی که با سرعت از کنار آنها عبور می‌کنند نیز، پیام تبلیغاتی را دریافت کنند یا به عبارت دیگر قانون میخ نوشتاری و چکش بصری، اعمال شود.

رضایی  در بخش دیگری از این مصاحبه به فعالیت ‌های صورت گرفته در امر تبلیغات موزه پرداخت و گفت: مـــوزه‌ انقلاب اســلامی و دفــاع مقـــدس،  به‌ عنوان قطب فرهنگی- حماسی شهر تهران، برای نمایش بخش کوچکی از حماسه‌ ملت غیور ایـران در دوران انقلاب و هشت‌سال دفاع مقدس در نظر گرفته شده است. سالها زمان و مطالعات کارشناسی صورت گرفته تا چنین مجموعه‌ای خلق شود و ارائه‌ محتوا، روح حماسی و معارف دفاع مقدس، در قالب  فناوری‌های نوین اعم از؛ نمایشی، تعاملی و تلفیقی، در تالارهای این موزه سعی بر آن دارد تا نسل جدید و با نشاط انقلاب اسلامی را با تاریخ معاصر و پر از حادثه‌ این مرز و بوم آشنا سازد. این محتوا در بخش‌های مختلفی به نام «تالارهای موزه» تقدیم علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان می شود، که در راستای همین رسالت فرهنگی، روابط عمومی و اموربین الملل به تبلیغات گسترده‌ای برای شناسایی مخاطبان و بازدیدکنندگان در قالب بیلبوردهای شهری، عرشه پل، بدنه اتوبوس ها، بالن تبلیغاتی و ...  پرداخته است. علاوه بر تلاش‌های صورت گرفته، واحد گرافیک و تبلیغات روابط‌عمومی، با انجام کارهای کارشناسی دقیق، سعی دارد فعالیت‌های تبلیغاتی خود را با استانداردهای به‌روز جهانی، دنبال کند و بزودی شاهد فعالیت‌‌های جدید تبلیغاتی از این مجموعه خواهید بود.

فعالیت‌های تبلیغاتی انجام شده در بخش تبلیغات موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس به شرح ذیل است:

  1. تعداد 20 عدد استرابورد با همکاری با سازمان زیبا سازی شهر تهران
  2. تعداد 18 عدد اتوبوس شهری با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران
  3. تعداد 10 عدد استرابورد با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران
  4. تعداد 10 عدد استرابورد و بیلبورد با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس
  5. حدود 600 متر تبلیغات محیطی در شهرستان های استان تهران با همکاری سپاه سید الشهدا
  6. چاپ و توزیع پوسترهای متنوع با همکاری مترو تهران و حومه ، بسیج شهرداری تهران، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، سازمان اتوبوسرانی
  7. چاپ آگهی در هفته نامه بازار کار و ماهنامه سرو، روایت حماسه
  8. تعداد 2 عدد بالن تبلیغاتی در محوطه موزه