به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، امین رهبر، مدیر بخش مسابقه‌ی نمایش رادیویی از برگزاری این بخش در حد فاصل ۲۸ بهمن تا دوم اسفند خبر داد.  

او ضمن اشاره به این که مسابقه‌ی نمایش‌ رادیویی با موضوع تاریخ انقلاب اسلامی و دستاوردهای چهل ساله‌ی انقلاب زیر مجموعه‌ی بخش «چهل سالگی انقلاب اسلامیِ» سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر است، تصریح کرد: در این بخش طی پنج روز، ۱۰ اثر در قالب دو اجرای روزانه، ابتدا ساعت ۱۶:۳۰ و سپس ساعت ۱۹ در تماشاخانه‌ی سرو اجرا می‌شوند.  

رهبر ضمن اشاره به اسامی داوران این بخش و نام بردن از مسعود فروتن، ایوب آقاخانی، فریبا متخصص، شکرخدا گودرزی و جواد پیشگر، توضیح داد: داوران براساس آثاری که پیش‌تر در قالب سی‌دی به دستشان رسید این ۱۰ اثر را از میان ۱۰۳ اثر متقاضیِ حضور در این بخش انتخاب کردند. در ادامه این آثار نیز، ۵۰ درصد براساس فایل صوتی و ۵۰ درصد براساس اجرای صحنه‌ای‌شان مورد قضاوت قرار می‌گیرند و در اختتامیه‌ی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر شش جایزه در حوزه‌های بازیگری زن، بازیگری مرد، نویسندگی، کارگردانی و... و دو تندیس به آن‌ها داده خواهد شد. 

او در مورد پخش همزمان این آثار حین اجرا در تماشاخانه‌ی سرو، از طریق رادیو نیز گفت: این آثار حین اجرا در تماشاخانه‌ی سرو و در مقابل داوران و تماشاگران حاضر در آن جا، از طریق رادیو نیز پخش می‌شوند. این پخش همزمان شاید با اختلافی یکی، دو دقیقه‌ای همراه باشد ولی به صورت زنده است. 

بخش چهل‌ سالگی انقلاب سی و هفتمین جشنواره‌‌ی بین‌المللی تئاتر فجر به مناسبت سالگرد چهل ‌سالگی انقلاب اسلامی در ایران طراحی شده و شامل شش بخش است؛ اجرای نمایش‌های صحنه‌ای، نمایش‌های خیابانی، سمینار علمی تخصصی «بررسی تئاتر پس از انقلاب اسلامی»، نمایشگاه اسناد انقلاب، نشست‌های تخصصی تاریخ تئاتر شفاهی و نمایش‌های رادیویی. 

سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند به دبیری نادر برهانی‌مرند برگزار می‌شود.