به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، این  ویژه برنامه در قالب برنامه «از زاویه دیگر» به نام «سربرنیتسا» یکشنبه بیستم تیر ساعت 12:40 به وقت تهران بر روی آنتن است.    

محورهای اصلی ویژه برنامه «سربرنیتسا» پاسخ به این دو سوال مهم است که چرا صربستان از پذیرش جنایت در سربرنیتسا شانه خالی می کند و اهمیت برگزاری سالانه این راهپیمایی چیست. این برنامه 120 دقیقه ای با حضور 3مهمان و کارشناس که به صورت ارتباط اسکایپی در برنامه حضور خواهند داشت به نام های حسنیا کامبروویچ از سارایوو، سونیا بی سرکو از بلگرد و زلاتکو ددیچ از بوسنی، همراه است. کلیپ، تصویر نریشن و ارتباط تلفنی با مخاطبان از نقاط مختلف جهان با موضوع بیان جنایات صرب ها در بوسنی از بخش های مختلف این ویژه برنامه مناسبتی است. 

همچنین پیام دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان توسط دکتر ابراهیم طاهریان سفیر سابق ایران در بوسنی و مشاور فعلی دستگاه دیپلماسی حاضر در مراسم قرائت خواهد شد. 

 در11 جولای 1995 میلادی ارتش جمهوری صرب بوسنی با تهاجم به منطقه سربرنیتسا بیش از 8000 مرد و پسر مسلمان بوسنیایی را به قصد نسل کشی از بین برد که بعدها این اقدام به بزرگ ترین نسل کشی پس از جنگ جهانی دوم در اروپا معروف شد. 

ویژه برنامه «سربرنیتسا» با اجرای معمر اسپاهیچ و تهیه کنندگی محسن جعفری با زمان تکرار ساعت 23:30 به وقت تهران از کانال بالکان شبکه سحر بازپخش می شود.