به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور صبح امروز (یکشنبه) در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی فارابی که به طور زنده از خبرگزاری ایران پرس پخش شد؛ گفت: طی هشت سال اتفاقات خوبی در عرصه علوم انسانی رخ داده است و بیش از ۱۵۰۰ شرکت خلاق در این عرصه در تمام زمینه های مرتبط با علوم انسانی در حال فعالیت هستند.

ستاری ضمن برشمردن اقدامات هشت ساله معاونت علمی و فناوری گفت: فعالیت زیست بوم از دانشگاه‌ ها آغاز شد و مراکز رشد و شرکت‌ های دانش‌ بنیان زمینه ای را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دانش فراهم کردند.

ستاری با تاکید بر فعالیت های علوم انسانی گفت: گروه علوم انسانی در تمام بخش‌های صنعتی و بخش های مختلف جامعه باید حضور پیدا کند و ما باید بتوانیم مدل های موفق در زمینه علوم انسانی را توسعه دهیم، اگر چه در عرصه علوم انسانی فعالیت را خیلی دیر شروع کرده ایم اما از سال گذشته بحث خانه خلاق آغاز شده است و تاکنون بیش از ۳۰ خانه خلاق در بخش بافت فرسوده درحال راه‌اندازی است و در همین زمینه ایده ها به محصول تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: اتفاقات خوبی در عرصه علوم انسانی رخ داده است و بیش از ۱۵۰۰ شرکت خلاق در این عرصه در تمام زمینه های مرتبط با علوم انسانی در حال فعالیت هستند.

آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی فارابی و معرفی برگزیدگان آن، صبح امروز (یکشنبه) از خبرگزاری ایران پرس به آدرس https://iranpress.com/live به طور زنده پخش شد.