به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز که هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان به بررسی آن می پردازد، در این قسمت فیلم سینمایی «مینای شهر خاموش» به کارگردانی و تهیه کنندگی امیرشهاب رضویان را به نقد می گذارد.

در خلاصه « مینای شهر خاموش» آمده است: دکتر بهمن پارسا، پس از سی و سه سال، از آلمان به ایران برمی‌گردد. با یکی از دوستان قدیمی پدرش (پیرمردی به نام قناتی) به زادگاهشان بم می‌روند. دکتر پارسا در پی یافتن عشق گمشده‌اش، مینا در بم می‌گردد و رابطه‌اش تدریجاً با قناتی عمیق‌تر می‌شود...

در این برنامه دو کارشناس سینمای ایران، شیوا مسعودی و غزل نعیمی با نگاه سینمایی فیلم «مینای شهر خاموش» را تحلیل می کنند و از نحوه روایت و چینش شخصیت های داستان می گویند.

«مینای شهر خاموش» موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. به عقیده کارشناسان، این فیلم به دلیل داشتن ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی، پرداختن به مسائلی چون بازگشت متخصصان به کشور، یادآوری دغدغه‌های مناطق آسیب‌دیده‌ای چون بم، و همچنین توجه به موضوع جنگ ایران و عراق، یک اثر ملی محسوب می‌شود.

در این فیلم بازیگرانی عزت‌الله انتظامی، شهباز نوشیر، صابر ابر، مهران رجبی، رؤیا جاویدنیا، مریم مسچیان به ایفای نقش پرداخته اند.

برنامه «سینمای ایرانی»  (Cine Iraní ) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستورکار دارد. این برنامه امروز شنبه 27 آذر ماه ساعت 18:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت های 10:30،1:30و 22 و روز دوشنبه 8:30 پخش می شود.