به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز که هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان به بررسی آن می پردازد، در این قسمت فیلم سینمایی «دیده‌بان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا را با حضور کارشناسان حوزه سینما محمد تقی فهیم و رضا خانلری به نقد می گذارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ارتباط خط کمین با نیروهای خودی توسط دشمن قطع شده و احتمال سقوط منطقه بسیار زیاد است. مقابله و مقاومت نیروها در مقابل دشمن نیازمند حضور دیده‌بان جهت هدایت آتش سنگین است. عارفی برای پیوستن به خط کمین و دیده‌بانی باید از مسیری عبور کند که زیر آتش شدید دشمن عراقی قرار دارد.

دیده‌بان محصول سال ۱۳۶۷ اولین بار در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۶۸در سینماهای ایران اکران شد، فیلم برنده جایزه ویژه هیئت داوران بهترین کارگردانی و همچنین برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم دوم (بخش فیلم‌های اول و دوم) در هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. تدوین‌ این فیلم را محسن مخملباف انجام داده است.

در این فیلم مهرداد سلیمانی، علیرضا حیدری، غلامرضا علی‌اکبری، اصغر پورهاجریان، اسماعیل سلطانیان، سعید جوانشیر، حمیدرضا سلطانیان،حسین کیانی، حمیدرضا چارکچیان، عبدالرسول سلطانیان به هنرمندی پرداخته‌اند.

برنامه «سینمای ایرانی»  (Cine Iraní ) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستورکار دارد. این برنامه امروز شنبه 7 اسفند ماه ساعت 18:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت های 10:30،1:30و 22 و روز دوشنبه 8:30 پخش می شود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک  https://www.hispantv.com/showprogram/cine-irani/791 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.