به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، «ابراهیم اینووا» Ibrahim Inuwa رئیس اتحادیه دولتی کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های نیجریه در گفت وگو با خبرگزاری ایران‌پرس گفت، بی‌تفاوتی دولت نیجریه به خواسته‌های دانشجویان، به اعتصاب و تعطیلی دانشگاه‌های این کشور منجر شد. 

ابراهیم اینووا تصریح کرد، کلاس‌های درس کافی در دانشگاه‌های نیجریه وجود ندارد و امکانات موجود هم نیاز به نوسازی دارد و آزمایشگاه‌های دانشگاهی تجهیزات مدرن ندارد؛ تجهیزاتی که امروز در یک سیستم دانشگاهی نیاز است.

یکی از خواسته‌های مهم اتحادیه کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های نیجریه موضوع سطح رفاه اعلام شده است. 

برخی دانشجویان نیجریه‌ای نیز در گفت وگو با خبرگزاری ایران‌پرس گفتند، وضعیت موجود دانشگاه‌های نیجریه مناسب دانشجویان نیست و فرزندان اعضای دولت مرکزی نیجریه در این کشور تحصیل نمی‌کنند.   

ابی سایمون Abey Simon دانشجوی سال آخر رشته مهندسی نفت در دانشگاه ابوجا هم به خبرگزاری ایران‌پرس گفت، با اینکه دانشجوی سال آخر است اما با مشکلاتی روبه‌روست و از دولت نیجریه خواست مشکلات را حل کند تا دانشجویان بتوانند به تحصیل ادامه دهند.

مصاحبه رئیس اتحادیه دولتی کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های با خبرگزاری ایران‌پرس را در آدرس زیر https://farsi.iranpress.com/  ببینید.