به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «سگ‌ها و گربه‌ها» به بهانه وقوع جنگ در اوکراین مواردی استانداردهای دوگانه و متناقض غربی‌ها در قبال جنگ و تبعاتش را زیر ذره‌بین برده است.

 به باور مجری برنامه، جنگ روسیه و اوکراین باعث شده که غربی‌ها در افکار و عقاید خود تجدیدنظر کنند و به این نتیجه برسند که آوارگان جنگ لزوما نباید سیاه‌پوستان و رنگین‌پوستان باشند و سفیدپوستان هم می‌توانند در شمول آوارگان قرار گیرند.

لمبیت اوپیک همچنین معتقد است که استراتژی غرب در قبال جنگ را می‌توان در چهار جمله کوتاه خلاصه کرد؛ اشک‌ها برای اوکراین، تحریم‌ها برای روسیه، خمپاره برای یمن و تسلیحات برای سعودی‌ها.

مجری برنامه «سگ‌ها و گربه‌ها» همچنین به بررسی مصداقی برخی از این استانداردهای دوگانه و رفتارهای متناقض غربی‌ها در قبال جنگ می‌پردازد. برای مثال، تا وقتی که پای اسرائیل در میان باشد دنیای ورزش از سیاست مجزا است اما وقتی صحبت روسیه می‌شود، عضویت این کشور در فیفا و یوفا به حالت تعلیق در می‌آید و عضویت افتخاری پوتین در فدراسیون جودو از او پس گرفته می‌شود.

برنامه «سگ ها و گربه ها» به تهیه کنندگی مهدی عرب پنج‌شنبه ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران روی آنتن شبکه پرس‌ تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۷:۰۰ و ۱۴:۰۰ روز جمعه، ۰۰:۰۰ و ۱۲:۰۰ شنبه و ۱۹:۰۰ روز یکشنبه آینده است.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/150103این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.