به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع این هفته برنامه «اعلامیه با ریچارد مدهرست» با توجه به رویکرد کشورها پس از درگیری‌های روسیه و اوکراین و اعمال تحریم‌های سخت‌گیرانه آمریکا عیله روسیه، به تغییر موازنه سیاسی در جهان اختصاص دارد.

این برنامه به تهیه‌کنندگی ساتراپ شجاعی تغییر رویکرد کشورها و همراهی نکردن با آمریکا در تحریم روسیه را از جمله دلایل این تغییر موازنه در جهان سیاست و بین‌الملل ارزیابی می‌کنند.

ماریا دوبوویکووا سیاست‌مدار و ویچی پراشاد تاریخ‌نگار به عنوان مهمانان این هفته برنامه، خرید نفت‌گاز، زغال سنگ و گندم روسیه از سوی چین و هند و همراهی کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا را به عنوان نشانه‌هایی مبنی بر ایجاد یک دنیای چند قطبی عنوان می‌کنند.

ریچارد مدهرست مجری برنامه از این کارشناسان می‌پرسد که آیا جنگ اوکراین را می توان به عنوان کاتالیزوری برای تغییر به دنیای چندقطبی ارزیابی کرد و آیا واقعا روسیه بر اثر تحریم‌های آمریکا و غرب منزوی شده است؟

برنامه «اعلامیه با ریچارد مدهرست» به کارگردانی ساتراپ شجاعی دوشنبه ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران روی

 آنتن شبکه پرس تی‌وی می‌‌رود و بازپخش این برنامه روز سه شنبه ساعت ۰۵:۰۰، ۱۹:۰۰ و ۰۳:۰۰، چهارشنبه ساعت ۰۸:۰۰، پنجشنبه ساعت ۱۴:۰۰ و روز جمعه ساعت ۲۳:۰۰ خواهد بود.

علاقه مندان  می توانند با مراجعه به آدرس  http://www.presstv.ir/Section/150102 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند