به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، این قسمت از مجموعه مستند «ایران» مخاطبان خود را با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی جزیره خارک در خلیج فارس آشنا می کند. جزیره خارک در حدود ۷۶ کیلومتری شمال غربی بوشهر و ۳۵ کیلومتری بندر گناوه واقع شده و از لحاظ تقسیمات کشوری جزو استان بوشهر است. سنگ‌نوشته‌های زمان هخامنشیان، بقعه میرمحمد و گورمعبدهای پالمیران از جمله جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این جزیره است.

بخش دوم برنامه به معرفی خیابان ناصرخسرو در شهر تهران می‌پردازد. گزارشگر «ایران» با حضور در خیابان ناصر خسرو به ارائه گزارشی درباره بناهای تاریخی این خیابان از جمله شمس العماره و مدرسه دارالفنون می‌پردازد. بنای تاریخی سرای روشن و مدرسه علمیه مروی از دیگر جاذبه‌های تاریخی خیابان ناصر خسرو به شمار می رود. 

در بخش پایانی این برنامه به معرفی گروه موسیقی طریقت می پردازد. استاد طریقت یکی از اساتید برجسته موسیقی کشور است که از نسل‌ها پیش هنر موسیقی در خاندان وی مورد توجه بوده و به رشد و شکوفایی آن اهتمام ورزیده است و تمام عمر خود را صرف نواختن سازهای مختلف کرده و در مورد موسیقی سنتی ایران تحقیق کرده است.

مجموعه «برنامه ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی چهارشنبه 24 فروردین ماه ساعت 05:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 10:30، 14:00 و 19:30 برای اسپانیایی زبان های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.