به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در اهتمام به گسترش زبان فارسی، زبان غنی با ریشه کهن فارسی، مملو از ظرفیت ها و ظرافت های زبانی فراوان، فرصت درک اندیشه ها را فراهم ساخته و موجب تعاملات هر چه بیشتر کرده است و با این مهم در جهانی که بر پایه تعاملات استوار است، نفوذ کرده و توانسته ارزش و جایگاه هنر و فرهنگ خود را به جهانیان نشان دهد. 

« مینا » عنوان برنامه ای به کارگردانی مرتضی آسمانی است که نتیجه تحقیق و پژوهش گروهی است که از سال 1398 کلید خورده است و در دو بخش آموزش الفبا و پیشرفت آموزش زبان فارسی اشاره دارد.  

 این برنامه در 88 کلاکت 15 دقیقه ای با ایجاد فضای بصری به زبانی ساده و بدور از تکلف در فضای استودیوی مجازی به گونه ای تهیه و تولید شده است که آموزش زبان فارسی به سهل ترین شکل ممکن و به طور خودآموز برای غیر ایرانیان حاصل گردد. 

استفاده از اساتید مجرب، گروه سردبیری و حضور تیم نماینده بنیاد سعدی در هنگام ضبط  و بخش های موشن گرافیک و قضای سه بعدی از ویژگی های این برنامه است. 

برنامه «مینا» به تهیه کنندگی حسین عطار به زودی از کانال های شبکه جهانی سحر پخش خواهد شد و پس از انجام مراحل قانونی در نسخه های متعدد به همراه کتاب و فایل تصویری در اقصی نقاط جهان  منتشر خواهد شد.