به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» نبرد سیف‌القدس و تاثیرات آن در تاریخ مقاومت و انتخابات پارلمانی لبنان و نقش آن در نظام سیاسی این کشور را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد.

بخش اول برنامه به مناسبت اولین سالگرد نبرد «سیف‌القدس» (شمشیر قدس) که در آن هزاران موشک به سوی اسرائیل شلیک شد و گرامیداشت آن توسط مردم فلسطین، به بررسی اثرات این واقعه در سیر مقاومت می‌پردازد.

سیدی‌ المقط زندانی سابق سوری در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی به عنوان کارشناس این بخش برنامه «جریان خاورمیانه» ضمن یادکردن از نبرد سیف‌القدس به عنوان نقطه عطفی در تاریخ مبارزه فلسطینیان بر این نکته تاکید می‌کند که این عملیات توانست اعتماد به نفس را به مردم فلسطین بازگرداند و آنها را دوباره متحد کند.

المقط همچنین به تشریح دستاوردهای «سیف القدس» در حوزه مقاومت می‌پردازد.

 بخش دوم برنامه نیز با حضور دکتر زیاد الحافظ مفسر سیاسی از واشنگتن انتخابات پارلمانی در لبنان و میزان مشارکت مردم در این انتخابات را بررسی می‌کند.

مروه عثمان مجری «جریان خاورمیانه» از دکتر الحافظ می‌پرسد که آیا این انتخابات می‌تواند عاملی برای تغییر در ساختار سیاسی و اقتصادی لبنان باشد و این کشور بحران‌زده را از ورشکستگی نجات دهد؟

برنامه «جریان خاورمیانه» چهارشنبه ساعت 17:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود.  تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.