به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مستند «۱۰ دقیقه» در آستانه سوم خرداد، سالگرد آزادسازی خرمشهر نگاهی دارد به فرایند آزادسازی این شهر و تاثیر آن در موازنه جنگ ایران و عراق.

 این مستند به تهیه‌کنندگی مهدی عرب در ابتدا به شکل مختصر، داستان محاصره خرمشهر و مقاومت مدافعان این شهر در برابر دشمن را روایت می‌کند و سپس عملیات بیت‌المقدس را که به آزادسازی خرمشهر منجر شد شرح می‌دهد.

 مستند «۱۰ دقیقه» همچنین به ارزیابی تاثیرات آزادسازی خرمشهر در موازنه جنگ میان ایران و عراق می‌پردازد و بر این نکته تأکید می‌کند که عملیات بیت‌المقدس صرفاً یک پیروزی نظامی نبود بلکه اعتماد ملی ایرانیان را تقویت و امنیت قلمروی آنها را تضمین کرد.

 مستند شبکه پرس تی‌وی به دیگر تبعات و نتایج مثبت آزادسازی خرمشهر از جمله برهم زدن موازنه جنگ به نفع ایران، احیای ارتش و اثبات کارآمدی سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی نیز می‌پردازد.

مستند «۱۰ دقیقه» یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10%20Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.