به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «آفریقا امروز» در دو بخش افزایش تروریسم در آفریقا و به خصوص در جنوب صحرای آفریقا و وضعیت مالی و دخالت‌های فرانسه در امور داخلی این کشور را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

بخش اول برنامه با حضور نفتا فریمن عضو کمیته هماهنگ‌کننده اتحاد سیاه برای صلح به عنوان کارشناس، به بررسی دلایل افزایش حملات تروریستی در آفریقا می‌پردازد و حضور نیروهای نظامی کشورهای غربی مانند آمریکا و فرانسه را که به بهانه مبارزه با تروریسم در این قاره حضور دارند زیر سوال می‌برد.

 مبارک هنیا مجری برنامه از فریمن دلایل ناکامی نیروهای نظامی غرب در مبارزه با تروریسم در آفریقا را جویا می‌شود و از او می‌پرسد که چه دولت‌ها و سازمان‌هایی تروریست‌ها را به لحاظ مالی و نظامی ساپورت می‌کنند؟

 موضوع بخش دوم برنامه هم به بررسی اوضاع کشور مالی و دخالت‌های فرانسه در امور سیاسی و داخلی این کشور اختصاص دارد. دولت مالی می‌گوید اخیراً یک کودتای نظامی در این کشور را خنثی کرده است. به تازگی مالی توافقنامه نظامی‌اش را با فرانسه قطع کرده و همکاری دفاعی‌اش را با روسیه تقویت کرده است.

 مصطفی ترائوره تحلیلگر مسائل سیاسی میهمان بخش دوم برنامه «آفریقا امروز» است و درباره دخالت‌ها و توطئه‌های فرانسه علیه دولت مالی صحبت می‌کند.

 ترائوره همچنین به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا ارتباطی میان افزایش حملات تروریستی در مالی با پایان دادن پیمان نظامی این کشور با فرانسه وجود دارد؟

برنامه «آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه دربندی دوشنبه ساعت 11:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 00:00، سه‌شنبه ساعت 07:00 و 16:00، چهارشنبه ساعت 21:00، پنج‌شنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15034 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.