به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «پرونده های فلسطین» (Causa Palestina)  با اجرای خوان کارلوس روسو به بررسی تلاش رژیم صهیونیستی برای ارعاب خبرنگاران و ایجاد مانع برای رساندن صدای فلسطینیان به جهانیان از طریق کشتار آنان می پردازد.

رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را انجام می دهد تا جنایات خود در سرزمین های اشغالی را از دید جهانیان پنهان کند، در این میان خبرنگاران و روزنامه‌نگاران جان خود را به خطر انداخته تا واقعیت‌های سرزمین های اشغالی همچون قتل و بازداشت فلسطینی‌ها، مصادره زمین‌هایشان، تخریب خانه‌ها، ساخت و ساز، آپارتاید، خشونت سربازان اسرائیلی و شهرک نشینان را به جهانیان مخابره کنند.

در این برنامه می بینیم که رژیم صهیونیستی به طرق مختلف و با آزار و اذیت خبرنگاران، ارعاب، دستگیری، مصادره تجهیزات و حتی کشتن آنها سعی در خاموش کردن صدایشان دارد. جدیدترین جنایت  این رژیم نیز در 11 می 2022 رخ داد؛ زمانی که تک تیراندازان اسرائیلی شیرین ابوعاقله روزنامه نگار کهنه کار فلسطینی را که در حال پوشش جنایات آنها در سرزمین های اشغالی بود به شهادت رساندند.

 برنامه «پرونده های فلسطین» سه شنبه ساعت 05:30 بامداد از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و بازپخش آن همان روز ساعات 10:30،14،19:30 و روز چهارشنبه ساعات 3:30 بامداد و 17:30 برای مخاطبین اسپانیایی زبان این شبکه معاونت برون مرزی صداوسیما روی آنتن خواهد رفت. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس  https://www.hispantv.com/showprogram/causa-palestina/812 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.