به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی صداوسیما، احمد نوروزی، معاون برون مرزی، در حکم انتصاب غفاری از او خواسته است تعالی کمی و کیفی عملکرد شبکۀ الکوثر را در راستای معرفی و ترویج مبانی دین مبین اسلام و معارف اهل بیت (ع) مبنای کار خویش قرار دهد. 

او همچنین بر لزوم «تقویت گفتمان انقلاب اسلامی با رویکرد تمدنی در جهان عرب»، «توسعه ظرفیت تولید محتوای رسانه ای اثرگذار و ارزش آفرین با توجه به اصول تقریب مذاهب اسلامی»، «ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی، در قامتی باکیفیت و اثربخش» و «ارتقای شایستگی های کلیدی این شبکه به عنوان یک برند رسانه ای در جغرافیای مخاطبان عرب زبان» تأکید کرده است. 

سعید غفاری که مدرک دکترای آینده پژوهی از دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی دارد و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) است، دورۀ کارشناسی را در رشتۀ علوم ارتباطات دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد را در رشتۀ کارگردانی در دانشگاه صداوسیما گذرانده است.

او کار در سازمان صداوسیما را از سال 1378 آغاز کرده و تجارب مدیریتی اش پیش از این در سمت های مدیریت سیمای فرانسوی و سپس سیمای انگلیسی در شبکه جهانی سحر و نیز مدیریت دفتر نمایندگی صداوسیما در لبنان بوده است. 

معاون برون مرزی صداوسیما در انتهای حکم، ضمن سپاس از مساعی مرتضی شمسی، مدیر سابق شبکه الکوثر و مدیر جدید شبکه آی فیلم، برای سعید غفاری در مسئولیت پیش رو آرزوی موفقیت و سربلندی کرده است.