به گزارش اکونا پرس،

به‌ نقل از روابط‌عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «سنتز» که به مهم‌ترین موضوعات مرتبط با مردم آمریکای لاتین می پردازد، این قسمت نشست بیست و یکم آلبا و مخالفت شدید اعضای این اجلاس با حذف ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا از اجلاس سران قاره آمریکا را زیر ذره بین می برد.

در «سنتز» می بینیم که اعضای ائتلاف بولیواری در نشست بیست و یکم خود در هاوانا بر همبستگی و همکاری خود و همچنین حمایت از چندجانبه گرایی تاکید کردند. آنها تلاش‌های سلطه امپریالیستی برای تقسیم منطقه بر اساس منافع خود را محکوم و در عین حال مخالفت شدید خود را با حذف ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا از اجلاس سران قاره آمریکا که از 6 تا 10 ژوئن در لس آنجلس برگزار می شود، اعلام کردند.

ایالات متحده مدعی شد از کشورهایی که به دموکراسی احترام نمی گذارند دعوت نمی کند؛ با این حال، اعضای آلبا اصرار دارند که واشنگتن به عنوان میزبان حق حذف یک کشور را ندارد و همه کشورهای قاره حق دارند دعوت شوند.

برنامه «سنتز» محصول شبکه هیسپان تی‌وی به تهیه کنندگی مهدیه اسماعیل پور، پنجشنبه 12 خرداد ماه ساعت 4:03 بامداد به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه همان روز ساعات 11:00و 20:00 و روز جمعه ساعت 13:00 بازپخش می شود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/sintesis/778 این برنامه را در وب سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.