به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون‌مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» در دو بخش توقیف دو نفتکش یونانی توسط سپاه پاسداران انقلاب به تلافی مصادره محموله نفتی ایران توسط آمریکا و بلندپروازی‌های جدید اردوغان برای اشغال سرزمین‌های بیشتری از سوریه را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنشی سریع به توقیف محموله نفت ایران توسط آمریکا در سواحل یونان، دو نفتکش یونانی را در خلیج‌فارس توقیف کرده است.

 لامپرینی توما روزنامه‌نگار و مجری رادیو از آتن به عنوان کارشناس بخش اول برنامه «جریان خاورمیانه» ضمن بررسی ابعاد این واقعه، سیاست دولت یونان را در قبال آمریکا و ایران مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

توما همچنین به این سوال مروه عثمان، مجری برنامه پاسخ می‌دهد که اگر آمریکا محموله نفتی ایران را آزاد نکند، ایران چه گزینه‌هایی را برای حفظ نفتکش‌های یونانی در اختیار دارد؟

مجری«جریان خاورمیانه» در بخش دوم برنامه میزبان کورک الماسیان تحلیلگر مسائل سیاسی از برلین آلمان است و با او درباره تحرکات ترکیه و نقشه های رجب طیب اردوغان برای شما سوریه گفت‌وگو می‌کند. بهانه‌ جدید اردوغان برای اعزام نیروی بیشتر به سوریه، مبارزه با کردهای مخالف دولت ترکیه است. الماسیان همچنین به بررسی تاثیر مذاکرات ترکیه و روسیه بر لحن و ادبیات اردوغان در مورد سوریه می‌پردازد.

برنامه «جریان خاورمیانه» چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت  17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.