به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «ایران» این هفته به سراغ شهر تاریخی بیشاپور در استان فارس و روستاهای مریان و گورستان در استان گیلان رفته و به معرف جاذبه های تاریخی و طبیعی این مناطق به مخاطبان انگلیسی زبان خود می‌پردازد.

گلنار فرنودی با سفر به شهر بیشاپور در حوالی کازرون جاذبه‌های تاریخی این شهر از جمله ارگ سلطنتی، شامل آثار شاخصی مانند معبد آناهیتا، تالار تشریفات شاپور، ایوان موزاییک، کاخ به والرین را به بینندگان برنامه معرفی می‌کند.

شهر باستانی بیشاپور که در شهرستان کازرون استان فارس قرار گرفته، در زمان ساسانیان ساخته شده است.

بخش دوم برنامه به گزارشگری مریم دهقانپور هم به معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری روستاهای مریان و گورستان در استان گیلان اختصاص دارد. مریان و گورستان از جمله روستاهای سرسبز و با قدمت دیرینه‌ای هستند که در شهرستان تالش واقع شده‌اند. کاخ تابستانی سردارامجد و حمام و گورستان مریان از جمله آثار تاریخی این روستاها به شمار می‌روند.

برنامه «ایران» دوشنبه ساعت 17 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز سه شنبه ساعت 14:00، چهارشنبه ساعت 19:00، پنج شنبه ساعت 10:00 و جمعه ساعت 07:00 روی آنتن می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینکhttps://www.presstv.ir/Section/15015

برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.