به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز که هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان به بررسی آن می پردازد، در این قسمت فیلم «خدا نزدیک است» به کارگردانی و نویسندگی علی وزیریان و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی را با حضور کارشناسان حوزه سینما نغمه دانش آشتیانی و کمال پورکاوه به نقد و بررسی می گذارد. 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: رضا با موتور مسافرکشی می‌کند. او در نگاه اهالی، شیرین عقل است، لیکن در باطن جوانی با عاطفه و مهربان و برخوردار از سلامت کامل ذهنی است. در نزدیکی محل زندگی رضا، روستای کوچکی است که بخشی از جاده آن در مسیر سیل ویران شده‌است. اهالی برای تردد به آنجا ناچارند با موتورهای مسافرکش و از راه جنگلی عبور کنند. در همین ایام، لیلا معلم جدید روستا از راه می‌رسد و برای رفتن به مدرسه ناچار می‌شود با موتور سفر کند. رضا دلباخته لیلا معلم مدرسه شده، رفته رفته احوالاتش به گونه‌ای تغییر می‌یابد که مادرش او را برای شفا به امامزاده می‌برد...

بابک حمیدیان، الناز شاکردوست، سعید نیک‌پور، مینا جعفرزاده، صفر روحی، الهه باوند، رضا ترکمان، مجید بابایی، میثم رازفر، سیده خدیجه موسوی، قربان درویش، شمیم السادات میرجانی، کیمیا میرشهیدی و... در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. 

«خدا نزدیک است» به کارگردانی علی وزیریان، محصول سال 1385 محصول کشور ایران و در ژانر اجتماعی خانوادگی است و موفق به دریافت دیپلم افتخار بخش فیلم‌های اول بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. همچنین این فیلم در دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینما و دین در کشور ایتالیا و دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا در کشور بنگلادش نیز حضور داشت و برنده جایزه دون تونینو بلو در سال ۲۰۰۷ از جشنواره فیلم‌های مذهبی ایتالیا شد.

برنامه «سینمای ایرانی»  (Cine Iraní) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستور کار دارد. 

«سینمای ایرانی» امروز شنبه 18 تیرماه ساعت 19:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت های 11:30،2:30و 23 و روز دوشنبه 9:30 پخش می شود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک  https://www.hispantv.com/showprogram/cine-irani/791 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.