به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز که هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان به بررسی آن می پردازد، در این قسمت فیلم  «ستاره های سوخته» به کارگردانی سیروس الوند و تهیه کنندگی امیرحسین شریفی را با حضور کارشناسان حوزه سینما علی عابدی و هاشم فروزش به نقد و بررسی می گذارد.

موضوع این فیلم سقوط هواپیمای ایرباس کشورمان به دست نیروهای امریکایی است و داستان یک زوج جوان به نامهای شقایق و پیمان را روایت می کند .شقایق دچار آشفتگی ها و کابوس های پریشان است که پیشنهاد کار جدیدی برای پیمان پیش می آید و او که در زمینه رایانه تخصص دارد به خارج از کشور دعوت می شود، اما این سفر، زندگی آنها را به بحران می کشاند...

نگار جواهریان، محمدرضا غفاری، حامد بهداد، سحر زکریا، خاطره حاتمی، سعید پیردوست، سهیلا رضوی و... در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

برنامه «سینمای ایرانی»  (Cine Iraní) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستور کار دارد.

این برنامه امروز شنبه 11 تیرماه ساعت 19:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت های 11:30،2:30و 23 و روز دوشنبه 9:30 پخش می شود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک  https://www.hispantv.com/showprogram/cine-irani/791 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.