به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «آفریقا امروز» به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کاریکاتور «سکوت اسلحه‌ها در آفریقا» در برزیل، نقش جمهوری اسلامی در کنترل و از بین بردن اسلحه‌های غیرقانونی در قاره آفریقا را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد. ایران چنین نمایشگاهی را سال گذشته درکنیا هم برگزار کرده بود.

مبارک هنیا مجری برنامه به همین بهانه گفت‌وگویی داشته است با جعفر برمکی و حسین غریبی سفرای جمهوری اسلامی در کنیا و برزیل و از آن‌ها درباره چرایی برگزاری این نمایشگاه‌ها پرسیده است.

میزان استقبال از این نمایشگاه‌ها و تأثیرشان در برقراری صلح و عاری شدن قاره آفریقا از اسلحه‌ غیرقانونی از جمله دیگر پرسش‌های مجری «آفریقا امروز» از سفرای ایران در کنیا و نایروبی خواهد بود.

بخش دوم برنامه نیز به بررسی‌ دلایل تنش‌های جاری میان رواندا و جمهوری دموکراتیک کنگو اختصاص دارد.

کلود گیت‌بوک مدیر اجرایی شبکه اقدام دریاچه‌های بزرگ آفریقا مهمان این بخش برنامه است و درباره اختلافات میان رواندا و کنگو و نقش قدرت‌های خارجی و به‌خصوص آمریکا در شکل‌گیری و تشدید این بحران سخن می‌گوید.

برنامه «آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه دربندی دوشنبه ساعت 12:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه‌شنبه ساعت 01:00 08:00 و 17:00، چهارشنبه ساعت 22:00، پنج‌شنبه ساعت 13:00 و جمعه ساعت 09:00 روی آنتن خواهد رفت. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15034 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.