به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «سگ‌ها و گربه‌ها» نگاهی دارد به سفر رییس جمهور آمریکا به غرب آسیا و به طور مشخص به اسراییل و عربستان سعودی.

لمبیت اوپیک مجری برنامه ابتدا به سراغ سفر بایدن به اسرائیل و دیدار با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین رفته و به این نکته اشاره می‌کند که احتمالا منظور بایدن از تاکید بر راه حل دودولتی، دو دولت برای اسراییل باشد، وگرنه با این حجم دفاع رییس جمهور آمریکا از اسرائیل، جایی برای کشور و دولت دیگری نمی‌ماند.

اوپیک در ادامه سفر بایدن به عربستان را مود توجه قرار می‌دهد و می‌گوید که اگرچه بایدن طی قرار قبلی با بن سلمان دست نداد اما به این نتیجه رسید که ولیعهد عربستان نقشی در قتل جمال خاشقچی نداشته است.

ادعای جان بولتن مشاور سابق دونالد ترامپ مبنی بر دست داشتن در کودتاهایی در سراسر جهان از دیگر موضوعات مطرح در برنامه است.

اوپیک در اینجا یک پرسش اساسی را مطرح می‌کند؛ آخرین باری که آمریکا در جنگی پیروز شده است کدام جنگ بوده و مربوط به کدام دوران می‌شود؟

برنامه «سگ ها و گربه ها» به تهیه کنندگی مهدی عرب پنج‌شنبه ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران روی آنتن شبکه پرس‌ تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۷:۰۰ و ۱۴:۰۰ روز جمعه، ۰۰:۰۰ و ۱۲:۰۰ شنبه و ۱۹:۰۰ روز یکشنبه آینده است.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/150103این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.