به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «ایران امروز» در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحبنظران، به پرتاب ماهواره خیام و کاربردهای مختلف آن در حوزه‌های محیط زیست و کشاورزی می‌پردازد.

«ایران امروژ» به همین مناسبت گفت‌وگو دارد با مصطفی فدایی‌فرد کارشناس محیط زیست، دکتر فتح الله امی رییس پژوهشگاه فضایی ایران و دکتر مهدی معتق از مرکز تحقیقات زمین‌شناسی GFZ آلمان و با آن‌ها این پرسش را مطرح می کند که ماهواره‌ها چگونه می‌توانند به رفع چالش‌های زیست محیطی و یا کشاورزی کمک کنند؟

لیلا فرامرزی مجری برنامه همچنین از کارشناسان مدعو می‌پرسد که ایران در حوزه ساخت ماهواره چه پیشرفت‌هایی داشته و تاکنون چه ماهواره‌هایی را پرتاب کرده و چه کاربردهایی دارند و تحریم‌ها چه موانعی را در این حوزه بر سر راه ایران ایجاد کرده است؟

یکی دیگر از مباحثی که در برنامه «ایران امروز» برای رفع شبهه‌افکنی و فرافکنی دشمنان مطرح می‌شود این است که آیا ماهواره خیام می‌تواند برای موارد نظامی یا جاسوسی مورد استفاده قرار گیرد؟

برنامه «ایران امروز» به تهیه کنندگی محمد جعفری چهارشنبه ساعت 12:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و بازپخش این برنامه همان روز ساعت 16:00، پنج‌شنبه ساعت 07:00 و 19:00 و جمعه ساعت 16:00 روی آنتن خواهد رفت.علاقه مندان  می توانند با مراجعه به لینک  https://www.presstv.ir/Section/15006 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.