به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مستند «داستان‌های کربلا: ابوحسین»  داستان مردی به نام ابوحسین در سفر به کربلا و پیاده‌روی اربعین حسینی را روایت می‌کند.

دوربین این مستند با ابوحسین که صاحب رستورانی در میانه راه کربلا است و در ایام پیاده‌روی اربعین رستورانش را به پناهگاهی برای زنان و کودکان در راه مانده تبدیل می‌کند، همراه شده است.

مستند «داستان‌های کربلا: ابوحسین» همچنین به بیان سرگذشت فردی به نام علی کریم عیدان که به همراه همسر و فرزندانش در رستوران ابوحسین زندگی و کسب درآمد می‌کند، می‌پردازد. وی در زمان جنگ ایران و عراق طبق فرمایش امام خمینی(ره) از جنگ با ایران و شیعیان سر باز زده و همین اقدام باعث شده تا خانه خود را از دست داده و سرباز فراری شود.

علی کریم عیدان به شرح خاطرات پیاده‌روی به کربلا در دورانی که پنهانی زندگی می‌کرده و از دست نیروهای بعثی فراری بوده است، می‌پردازد و از روزهایی می‌گوید که مردم و شیعیان عراق بعد از رفتن صدام، توانستند رنگ آزادی و زندگی واقعی را ببینند.

مستند «داستان‌های کربلا: ابوحسین» در ادامه با علی کریم همراه شده و تلاش‌های او را برای پذیرایی از زائران حسینی به تصویر می‌کشد. او درآمد خود را صرف پذیرایی از زائران می‌کند و معتقد است که نام حسین برای او و خانواده‌اش برکت می‌آورد.

«داستان‌های کربلا: ابوحسین» جمعه ساعت 04:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و تکرار آن نیز در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 و 01:00 پخش خواهد شد.