به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز که هر هفته ضمن نمایش یک فیلم سینمایی ایرانی، با دعوت از عوامل و کارشناسان به بررسی آن می پردازد، در این قسمت فیلم «خیلی دور خیلی نزدیک» به کارگردانی سید رضا میرکریمی را با حضور کارشناسان و منتقدان حوزه سینما محمد کلهر و آریا قریشی به نقد و بررسی می گذارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دکتر عالم، جراح برجسته مغز و اعصاب که اعتقادی به خدا ندارد به‌دلایل مختلف فرزندش را فراموش کرده‌است که به‌صورت اتفاقی در شب تولد پسرش، سامان، از مریضی او که تومور مغزی است، باخبر می‌شود و به‌دنبال پسر ستاره‌شناسش در کویر به‌راه می‌افتد…

مسعود رایگان، افشین هاشمی، محمدرضا نجفی، الهام حمیدی و... در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

برنامه «سینمای ایرانی»  (Cine Iraní) به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستور کار دارد.

«سینمای ایرانی» امروز شنبه 19 شهریور ماه ساعت 19:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و تکرار آن روز یکشنبه در ساعت های 11:30،2:30و 23 و روز دوشنبه 9:30 پخش می شود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک  https://www.hispantv.com/showprogram/cine-irani/791 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.