امروزه کافئین در بسیاری از مکمل‌ها،از جمله مکمل های چربی‌سوز یافت می‌شود. همچنین کافئین می‌تواند چربی را از بافت چربی خارج کند و همین کار باعث افزایش  سوخت‌وساز بدن میشود. اما آیا واقعا تاثیرات قهوه در کاهش وزن واقعی است؟ در این مطلب درباره قهوه و لاغری صحبت خواهیم کرد.

فواید قهوه اسپرسو برای لاغری                                  

یکی از مهم ترین ویژگیهای قهوه اسپرسو کالری بسیار پایین آن است که آن را  به یکی از بهترین انواع قهوه برای لاغری تبدیل کرده است. البته توجه کنید که در هنگام مصرف قهوه اسپرسو برای لاغری باید  از مصرف شکر و خامه پرهیز کنید. مصرف قهوه اسپرسو تنها محدود به کالری کم آن نیست بلکه مصرف آن قبل از ورزش باعث کمتر شدن حرکات ورزشی و کمتر خسته شدن شما میشود. وجود سه کالری در هر اونس قهوه اسپرسو نیز باعث میشود که در هنگام مصرف آن کالری زیادی نداشته باشد.

همچنین دردهای عضلانی را نیز کاهش میدهد. همه ی خواص قهوه اسپرسو برای لاغری باعث میشود که شما در عین آنکه بتوانید به مدت طولانی ورزش کنید، خستگی کمتری هم تجربه کنید و به این ترتیب به لاغری بیشتر شما کمک میکند.

بیشتر: راهنما خرید قهوه

کافئین و کاهش وزن در درازمدت

توجه کنید که به‌مرور زمان بدن‌تان نسبت به تأثیر کافئین بر کاهش وزن مقاوم‌تر شده و باعث کاهش وزن در اثر مصرف کافئین نمیشود.

در کوتاه‌مدت کافئین مقدار سوخت‌وساز و چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد، ولی بعد از مدتی افراد نسبت به کافئین مقاوم می‌شوند و دیگر کافئین نمی‌تواند تأثیر قبلی را برجای بگذارد.

حتی اگر تأثیر کافئین در افزایش کالری‌سوزی در درازمدت کاهش پیدا کند، باز هم کافئین  اشتها را کاهش میدهد و موجب کمتر خوردن و جلوگیری از پرخوری میشود.

در یک مطالعه کافئین باعث کاهش اشتهای مردان شد  و موجب شد که آنها در وعده‌ی غذایی بعد از مصرف کافئین کمتر غذا بخورند، ولی در زنان چنین تأثیری مشاهده نشد. در یک مطالعه‌ی دیگر حتی برروی مردان نیز چنین اثری مشاهده نشد.

تأثیر کافئین و قهوه در لاغری می‌تواند در افراد مختلف، متفاوت باشد. تا این لحظه شواهدی از تأثیرات درازمدت کافئین بر لاغری مشاهده نشده است.

Untitled1

 

فواصل نوشیدن قهوه و تاثیر آن بر لاغری

 اگر شما هم می‌خواهید بهترین زمان خوردن قهوه اسپرسو برای لاغری را کشف کنید و بیشترین فواید کاهش وزن در اثر نوشیدن قهوه را بدست آورید؛ باید فواصل نوشیدن قهوه را در طول روز طولانی کنید. این کار علاوه بر اینکه می‌تواند در محل کار یا موقع ورزش به شما انگیزه بیشتری بخشد، می‌تواند ولع مصرف مواد غذایی را نیز کمتر کند. تا آنجا که ممکن است به حد مجاز روزانه پایبند باشید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید ۴ فنجان قهوه در روز بنوشید، با خوردن قهوه قبل از صبحانه آغاز کنید و فنجان دوم را خوردن قهوه بعد از غذا یا همان یک وعده ناهار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. دو فنجان بعدی را می‌توانید یکی در اواسط بعد از ظهر و دیگری را قبل از شام بنوشید. یک برنامه بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی را تنظیم کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

حتما بخوانید:   معرفی بهترین برندهای قهوه ایرانی

 

بعد از قهوه آب بنوشید

اگرچه قهوه می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی ادرارآور عمل کند، اما اگر همراه آب میل شود باعث کمبود آب بدن نخواهد شد. نوشیدن قهوه و آب با هم در طول روز به شما کمک می‌کند تا بیشتر احساس سیری کنید و از وسوسه خوردن غذا جلوگیری کنید. علاوه بر این، می‌تواند از نوشیدن بیش از حد قهوه و اختلال در خواب شما جلوگیری کند.

رژیم قهوه سبز 

قهوه سبز نیز به  سبب دارا بودن کافئین به عنوان چربی سوز عمل می کند و می تواند تاثیر خوبی بر کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن داشته باشد. شاید بتوان گفت مصرف قهوه یکی از بهترین راه های کم کردن اشتها باشد.

جمع بندی

کاهش وزن با قهوه با نوشیدن حدود ۷۲۰ میلی لیتر که برابر با سه فنجان است و با کاهش مقدار کالری دریافتی همراه است. و می‌تواند باعث کاهش وزن در کوتاه مدت شود و در دراز مدت تاثیر چندانی نخواهد داشت.

به جهت استفاده مفید از قهوه نباید بیش از ۴ فنجان در روز بنوشید، زیرا مصرف بش از حد کافئین مضرات و عوارض جانبی همچون حمله قلبی، سردرد ، بی خوابی و افزایش خطرات شکستگی استخوان ، پوکی استخوان و حتی افسردگی در پی خواهد داشت.

رژیم قهوه یکی از بهترین رژیم ها برای کاهش وزن در کنار ورزش و فعالیت بدنی می باشد ، استفاده قهوه در رژیم روزانه می تواند به عنوان چربی سوز عمل کرده و اگر فعالیت بدنی داشته باشید به سرعت باعث کاهش وزن شود.

نکته دیگر رژیم قهوه این است که قهوه باعث کاهش اشتها شده و به صورت غیر مستقیم باعث کم خوردن شما نیز می شود ، این دلیل دیگری برای افراد چاق است که  رژیم قهوه را دنبال کنند.

منبع: قهوه خانه https://coffeekhane.com