به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، این قسمت از مجموعه مستند «ایران» مخاطبان اسپانیایی زبان خود را با کاشان یکی از شهرهای تاریخی استان اصفهان که دارای تاریخچه ای طولانی در کشور ایران است، آشنا می کند. کاشان یک شهر پرجمعیت در استان اصفهان است که دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیار زیادی است که آن را تبدیل به یک شهر گردشگری زیبا کرده است.

بخش دوم برنامه به معرفی بازارهای سنتی و مدرن ایران اختصاص دارد. مراکز خرید ایران، یکی از مهم ترین عوامل چرخه اقتصادی و از بزرگ ترین دلایل جذب ارز و گردشگر در ایران است.

بخش انتهایی برنامه نیز به معرفی هنر شیشه گری در ایران می پردازد. شیشه‌گری هنر شکل‌دادن به شیشه است. هنرمند در این هنر، ابتدا ماده شیشه را حرارت می‌دهد تا نرم و نیمه مایع شود سپس به وسیله دست یا ابزار مخصوص یا دمیدن اشکال زیبایی مانند لیوان، بطری و در، پنجره ،عینک و یا انواع عدسی‌های چشمی ذره‌بین را پدید می‌آورد.

مجموعه «برنامه ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی چهارشنبه 2 آذر ساعت 04:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 09:30، 13:00 و 18:30 برای اسپانیایی زبان های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97  این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند