به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، حقوق بشر گزینشی غرب، مصونیت بن سلمان از تعقیب، اختلاف آمریکا و اروپا بر سر اوکراین، لغو تحریم نفتی ونزوئلا توسط آمریکا و بازگرداندن حساب کاربری توییتری دونالد ترامپ از جمله موارد مطرح در برنامه این هفته «سگ‌ها و گربه‌ها» است.

مجری برنامه در ابتدا نگاهی دارد به حقوق بشر گزینشی غرب که می‌تواند به اهرم فشار علیه ایران تبدیل شود و همزمان، مصونیت بن سلمان را از تعقیب قضایی رقم بزند.

لمبیت اوپیک همچنین به این نکته اشاره می‌کند که مصونیت ولیعهد عربستان از تعقیب قضایی در حالی اتفاق می‌افتد که جو بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که نه تنها بن سلمان را مورد تعقیب قضایی قرار می‌دهد که از فروش اسلحه به سعودی‌ها هم جلوگیری خواهد کرد.

اوپیک در ادامه و با استناد به گزارش تارنمای پالتیکو، به این موضوع می‌پردازد که مقامات ارشد اروپایی از دولت آمریکا خشمگین هستند و آمریکایی‌ها را به سودجویی از جنگ اوکراین متهم می‌کنند، در حالی که اروپایی‌ها متحمل رنج هستند. در همین راستا، یک مقام ارشد اروپایی گفته است کشوری که بیشترین سود را از جنگ کسب می‌کند آمریکاست چون آنها در حال فروش بیشتر و گران‌تر گاز هستند و سلاح‌های بیشتری را نیز به فروش می‌رسانند.

اخیرا آمریکا تحریم نفتی ونزوئلا را به نفع خودش لغو کرده و همین موضوع، دستمایه شوخی مجری برنامه «سگ‌ها و گربه‌ها» شده است.

اوپیک همچنین نگاهی طنزآلود دارد به بازگرداندن حساب کاربری دونالد ترامپ توسط توییتر پس از خرید آن توسط ایلان ماسک.

برنامه «سگ ها و گربه ها» به تهیه کنندگی مهدی عرب پنج‌شنبه ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران روی آنتن شبکه پرس‌ تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۷:۰۰ و ۱۴:۰۰ روز جمعه، ۰۰:۰۰ و ۱۲:۰۰ شنبه و ۱۹:۰۰ روز یکشنبه آینده است.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/150103این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.