به گزارش اکونا پرس،

به‌ نقل از روابط‌عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «سنتز» که هر هفته به مهم‌ترین موضوعات مرتبط با مردم آمریکای لاتین می پردازد، در این قسمت، امضای تفاهم همکاری میان مخالفان سیاسی و دولت ونزوئلا در مکزیکوسیتی را زیر ذره بین می‌برد.

در این برنامه می بینیم دولت ونزوئلا و مخالفان سیاسی آن کشور به میز گفت‌وگو در مکزیکوسیتی بازگشتند و با میانجیگری نروژ توافقنامه ای را امضا کردند. در نتیجه این گفت‌وگوها، ۳ میلیارد وجوه از ونزوئلا که مسدود شده بود، برای سرمایه‌گذاری در امور بشردوستانه ازاد شد و ایالات متحده مجوز صادرات نفت ونزوئلا به امریکا را به شرکت نفت آمریکایی شورون اعطا کرد. با این حال، تحریم‌های نفتی و مالی گسترده دولت‌ها علیه ونزوئلا همچنان به قوت خود باقی است و نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور، خواستار لغو تمامی تحریم‌ها برای پیشبرد این روند و کاهش تنش‌ها است.

برنامه «سنتز» محصول شبکه هیسپان تی‌وی پنجشنبه 17 آذرماه ساعت 3:03 بامداد به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه همان روز ساعات 10:00و 19:00 و روز جمعه ساعت 12:00 بازپخش می شود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/sintesis/778 این برنامه را در وب سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.