به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی درباره تبدیل شدن اتحادیه اروپا به نوکر آمریکا در قبال سیاست با چین سخن می‌گوید.

این برنامه با تاکید بر اینکه روابط بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا به طور فزآینده‌ای مبهم به نظر می‌رسد بر این موضوع تاکید می‌کند که آ‌ن‌چه واضح است این‌که هر چه این دو تاکنون در مورد مناقشه در اوکراین با هم همسو بوده‌اند اما در مورد منافع تجاری، اختلافات عمیق‌تر وجود دارد. 

برنامه «شکاف اقتصادی» در ادامه مثال‌هایی از اختلافات میان آمریکا و اتحادیه اروپا می‌آورد که شاید برجسته‌ترین از همه، این است که اتحادیه اروپا به طور قاطعانه تشویق‌های اقتصادی ایالات متحده را برای جذب شرکت‌های اروپایی برای استقرار در غول آمریکای شمالی و ترک کشورهای مبدا اروپایی خود رد می‌کند. از سوی دیگر، تا آنجا که به چین مربوط می‌شود، ایالات متحده از اتحادیه اروپا می‌خواهد که روابط تجاری خود را با غول آسیایی قطع کند، چیزی که اتحادیه اروپا به هیچ وجه نمی‌تواند اجازه دهد.

برنامه «شکاف اقتصادی» به تهیه کنندگی فهیمه اسماعیل‌پور روز دوشنبه ساعت 04:30 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و تکرار آن همان روز در ساعت های 11:00،13:00،18:30 و روز سه شنبه ساعت 02:30،12:00و 16:30 برای اسپانیایی زبان های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس www.hispantv.com/showprogram/brecha-economica/443 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.