به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، عکسی که خبرنگار آمریکایی از لحظه انفجار بمب اتم در شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن گرفته است در برنامه این هفته «عکس‌های تکان‌دهنده» شبکه اسپانیایی زبان هیسپان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

با حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی مردم این شهرها نمی‌دانستند چه فاجعه هولناکی در انتظارشان است. هری ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا، در روز‌های ششم و نهم آگوست سال ۱۹۴۵ میلادی، از دو بمب اتمی در شهر‌های هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرد که منجر به کشته شده ده‌ها هزار نفر از مردم این کشور شد و اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو این بمب‌ها نیز تا سال‌ها زندگی بازماندگان را تحت تاثیر قرار داد.

چارلز لوی خلبان هواپیمای آمریکایی پس از رها کردن این بمب موسوم به «مرد چاق» ۱۶ عکس را از لحظه انفجار ثبت کرد که معروف‌ترین آن عکس مربوط به تشکیل ابری شبیه به قارچ در آسمان بود. وی بعد‌ها در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «ابری از دود در آسمان شکل گفت. این دود ترکیبی از رنگ‌های بنفش، قرمز، سفید و همه رنگ‌ها بود.

این برنامه 03:15 بامداد پنج شنبه به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت 10:15،14:15 و روز جمعه ساعت‌ 12:15 برای اسپانیایی‌زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/fotos-que-sacuden-al-mundo/534 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.