به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی به بررسی سامانه جدید پرداخت اوراسیا به عنوان سیستم پرداخت مالی روسیه و و چین می‌پردازد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در این برنامه، وقتی صحبت از یک سیستم پرداخت مالی جهانی می‌شود، مکانیسم غالب، اگر نگوییم تنها، در تمام این سال‌ها سوئیفت بوده است. با این حال، در مسائل اقتصادی، همه چیز در حال تغییر است. 

برنامه «شکاف اقتصادی» توضیح می‌دهد که به نظر می‌رسد اتحادیه اقتصادی اوراسیا سیستم پرداخت جدیدی را اعلام کرده که در حال پردازش است و هم توسط این اتحادیه و هم توسط گروه کشورهای بریکس در پویایی تجاری آن گنجانده خواهد شد.

کارلوس آلونسو مجری برنامه بر این نکته تاکید می‌کند که این سیستم پرداخت جدید که توسط اتحادیه اقتصادی اوراسیا اجرا خواهد شد، رقیبی است که به تسلط سوئیفت در دست ایالات متحده در معاملات تجاری در سراسر جهان پایان می‌دهد. آلونسو همچنین مکانیسم‌های سیستم پرداخت اوراسیا را بررسی خواهد کرد. 

برنامه «شکاف اقتصادی» روز دوشنبه ساعت 04:30 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و تکرار آن همان روز در ساعت های 11:00،13:00،18:30 و روز سه شنبه ساعت 02:30،12:00و 16:30 روی آنتن می رود.