به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «بازار» هیسپان تی‌وی مخاطبان اسپانیایی زبان این شبکه را با صنعت مقواسازی و قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایش آشنا می‌کند.

 دوربین این برنامه سری هم به کارخانه ایران مقوا به عنوان یکی از واحدهای قدیمی این صنعت زده است تا مراحل تولید را از نزدیک ببیند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در این برنامه، ایران یکی از اولین کشورهایی بوده که صنعت مقواسازی را در جنوب شرقی آسیا راه‌اندازی کرده است.

برنامه «بازار» همچنین بر این موضوع تاکید دارد که تمام محصولات و کالاهایی که از کارخانه خارج می‌شوند تا مورد استفاده مردم قرار گیرند در جعبه‌ای قرار می‌گیرند تا در شرایط خوب و ایمن به دست‌شان برسد. 

شرکت‌ها همیشه سعی می‌کنند هویت برند خود را به نوعی در طراحی و ظاهر جعبه بگنجانند. بنابراین صنعت مقواسازی یکی از صنایع مهم برای تکمیل فرآیند تولید یک کالا تا زمان ارسال به مشتری است.

 این برنامه همچنین بر این نکته تاکید می‌کند که با توجه به رشد سایر صنایع و نیاز در بخش بسته‌بندی، رقابت افزایش یافته است اما ظرفیت بازار ایران برای تولید مقوا همچنان بسیار بالا است.

برنامه بازار پنجشنبه ساعت 4:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های  9:30 ، 13:00 ، 18:30 و جمعه ساعت 2:30 ، 16:30 و شنبه 11:30برای اسپانیایی زبان سراسر جهان قابل مشاهده است.