به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع این هفته مستند «۱۰ دقیقه» اختصاص به تشدید رفتارهای نژادپرستانه پلیس آمریکا در برخورد با رنگین‌پوستان و به ویژه سیاه‌پوستان این کشور دارد.

کینان اندرسون یکی از سه مرد رنگین‌پوستی بود که در اوایل ماه ژانویه در پی برخوردهای خشونت‌آمیز نیروهای پلیس لس آنجلس جان خود را از دست داد. دو تن از این افراد به ضرب گلوله کشته شدند. مرگ کینان اندرسون در سطوح مختلف یک تراژدی بود. او یکی از معدود معلمان مرد سیاهپوست آمریکا بود. تنها ۷ درصد از معلمان آمریکا سیاه‌پوست هستند. در همین حال، مطالعات نشان داده که تبعیض‌های نژادی در پلیس ایالات متحده باعث شده است سیاه پوستان ۳ برابر بیشتر از سفیدپوستان در معرض مرگ توسط پلیس باشند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در مستند هفتگی شبکه پرس تی‌وی، پس از مرگ جورج فلوید، میلیون‌ها آمریکایی به خیابان‌ها ریختند و اعتراض کردند اما اکنون سه سال پس از آن، سیاه‌پوستان آمریکایی همچنان ناامیدانه تلاش می‌کنند تا در مورد چگونگی توقف خشونت بی‌معنا و بی‌مورد افسران پلیس، اجماع ایجاد کنند.

مستند «۱۰ دقیقه» به تهیه‌کنندگی مهدی عرب همچنین بر این موضوع تاکید می‌کند که یک نظرسنجی در اوایل سپتامبر ۲۰۲۰ نشان داد که حمایت بسیاری از آمریکایی‌ها و به ویژه آمریکایی‌های سفیدپوست از جنبش زندگی سیاه‌پوستان تنها سه ماه پس از قتل فلوید کاهش یافت و اکثریت آنها مخالف جنبش عدالت نژادی بودند.

مستند «۱۰ دقیقه» یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10 Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.