به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، این بار شنوندگان پایتخت نشین بنگلادشی، در شب پیروزی انقلاب اسلامی، اقدام به تشکیل کلوپ هواداران صدا و سیما در داکا پایتخت بنگلادش نمودند.

فعالیت این کلوپ به عنوان بخشی از کانون هواداران رادیو بنگلاست که در ژانویه 2021 و با ابتکار رادیو بنگلای معاونت برون مرزی صدا وسیما تشکیل و توانسته بود هوادارن زیادی را   جذب خود نماید. گسترش شاخه های مختلف این کلوپ در شهرهای بنگلادش از اهداف بلند مدت این کلوپ بوده است. 

گفتنی است؛ این مراسم در برج «فیر پلازا» در داکا برگزار شد که در آن ده ها نفر از شنوندگان رادیو بنگلا گرد هم آمدند. در این مراسم کمیته اجرایی 51 نفره «IRIB FAN CLUB» تشکیل شد که «منظورالعالم ریپون» به عنوان رئیس و«سهیل رانا ریدای» به عنوان دبیر کل این کمیته انتخاب شدند. «مجاهدالاسلام» دبیر ارشد رادیو بنگلای معاونت برون مرزی و «ام ام بادشا» گزارشگر رادیو بنگلا نیز به عنوان مهمانان اصلی در این همایش حضور داشتند.  

مجاهدالاسلام سخنران اصلی و نماینده رادیو بنگلا در پاسخ به سوال یکی از حاضرین درباره فعالیت رادیو بنگلا در بسترهای ارتباطی جدید چنین گفت:

رادیو بنگلا با حفظ پخش موج کوتاه خود، همه روزه بصورت زنده صدای رادیو را بر روی پلتفرم های محبوب بنگلادش از جمله فیس بوک و یوتیوب پخش می کند تا با حفظ شنوندگان سنتی خود، مخاطبان امروزی را هم  به خود جذب نماید. نتیجه این کار هم خیلی ملموس است و هر روز تعداد مخاطبان این رادیو افزایش پیدا می کند.

وی تاکید کرد؛ شنوندگان رادیو بنگلا، کلوپ های زیادی در سراسر بنگلادش و در ایالت های بنگلازبان هند دارند و همیشه بر آن تلاش شده که همه اقشار چه شهری و چه روستایی از موهبت صدای این رادیو بهره مند شوند.

او همچنین افزود: شما خودتان مطلع هستید که با وجود تمام پیشرفت ها در بنگلادش و بنگال غرب هند، هنوز در روستاهای دور افتاده، دسترسی مردم به رسانه از طریق گیرنده های رادیویی است. 

مجاهدالاسلام ادامه داد: از اقدامات پسندیده مدیران معاونت برون مرزی سازمان صدا وسیما در سالهای اخیر، حفظ فرکانس رادیویی در این مناطق است که به واسطه پخش زنده از طریق امواج sw   بطور همزمان برنامه های خود را بر روی پلتفرم های فراگیر در کشور بنگلادش قرار داده است. این از مزیت های این رادیوی پُرمخاطب است که به عنوان تنها رادیوی بنگلازبان جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر درخشیده است.

در پایان این همایش، پیام تبریک مدیر رادیو بنگلا به مناسبت چهل وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرائت شد و از دست اندکاران کانون هواداران رادیو بنگلا در پایتخت بنگلادش تقدیر شد