به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته "ایران امروز" به بهانه سفر اخیر رئیس جمهور ایران به چین، تاریخچه و ابعاد روابط دو کشور را ارزیابی می‌کند.

محمدرضا حریری رییس اتاق ایران و چین، محمدرضا الهامی عضو مدیره انجمن دوستی ایران و چین و محمد علیپور تحلیلگر مسائل چین کارشناسان این هفته برنامه هستند و درباره دستاوردهای سفر رئیس جمهور به چین سخن می‌گویند.

کارشناسان برنامه با تاکید بر سیاست نگاه به شرق ایران، به این موضوع اشاره می‌کنند که ایران و چین سال‌های دراز از هزاران سال با هم شریک تجاری بوده‌اند و دارای اشتراکات فرهنگی ایران و چین هستند.

 حریری، الهامی و علیپور همچنین به این موضوع می‌پردازند که غرب خودش را از ظرفیت‌های اقتصادی ایران محروم کرده و چین با استفاده ازاین فرصت، به شریک تجاری ایران تبدیل شده است. از سوی دیگر، چین و ایران هر کدوم چیزهایی نیاز دارند که طرفین دارا هستند.

«ایران امروز» به تهیه کنندگی محمد جعفری سه شنبه ساعت 00:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود و بازپخش این برنامه چهارشنبه ساعت 05:00، 12:00 و 16:00، پنجشنبه ساعت 07:00 و 19:00 و جمعه ساعت 16:00 روی آنتن خواهد رفت.