به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مستند «10 دقیقه» این هفته به بهانه محاکمه جمشید جمشید شارمهد سرکرده مجمع موسوم به پادشاهی ایران معروف به تندر، نگاهی دارد به سوابق این گروهک تروریستی و نقش آن در دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و ریختن خون شهروندان ایرانی بی‌گناه.

این مستند به تهیه‌کنندگی مهدی عرب بر این موضوع تاکید می‌کند که تندر نیز مانند بسیاری دیگر از گروهک‌های تروریستی مخالف در ایالات متحده واقع شده است و کانال تلویزیونی و ایستگاه رادیویی خود را در لس آنجلس دارد که عمدتاً برای برانگیختن نفرت استفاده می‌شود. در واقع، این گروهک از حمایت گسترده سیا و اف بی آی برخوردار است.

مستند «10 دقیقه» همچنین به این نکته می‌پردازد که تندر به اعتراف خود ده‌ها حمله تروریستی و کشته شدن ده ها غیرنظامی را در ایران انجام داده است. به عنوان مثال، این گروه در سال 1385 موفق به انفجار سد سیوند در استان فارس شد. در سال 2009، یک بمب دست ساز در مقبره آیت الله خمینی – بنیان‌گذار جمهوری اسلامی – منفجر کرد و شعبه اروپایی تندر مسئولیت ترور مسعود علی محمدی دانشمند هسته‌ای ایرانی در تهران را بر عهده گرفت.

مستند هفتگی شبکه پرس تی‌دی در ادامه تاکید می‌کند که اما زشت ترین حمله این گروه رهبری جمشید شارمهد در سال 2008 اتفاق افتاد. هدف یک مکان مذهبی در جنوب شهر شیراز بود که مردم عادی در آن مراسم عزاداری برگزار می کردند. این حمله 14 کشته و بیش از 200 زخمی از جمله زنان و کودکان بر جای گذاشت.

مستند «10 دقیقه» همچنین به طور خلاصه فرآیند دستگیری و محاکمه را به تصویر می‌کشد و به تحلیل واکنش برخی از دولت‌های اروپایی از جمله آلمان و چهره‌های مخالف نظام در واکنش به صدور حکم اعدام برای او می‌پردازد.

مستند «۱۰ دقیقه» یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10 Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند