به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، برنامه «سینمای ایرانی» با اجرای اسوالدو کانالز  روی آنتن می رود و هر هفته با انتخاب یک فیلم ایرانی، ضمن گفت‌وگو با کارشناسان عرصه هنر و سینما، به معرفی و بررسی آن برای مخاطبان اسپانیایی زبان می پردازد. کانالز در این قسمت فیلم سینمایی «خسته نباشید» را با حضور نغمه دانش و پویان مقدم، دو منتقد ایرانی سینما، به بوته نقد می سپارد.

«خسته نباشید» کاری از افشین هاشمی و محسن قرایی و به تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی است که بازیگرانی همچون غوغا بیات، جلال فاطمی، رویا افشاری نسب، یدالله شادمانی، حسام محمودی، فرزاد باقری و نگار حسن زاده در آن ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه این فیلم سینمایی آمده است: ماریا و رومن، زن و شوهر توریستی هستند که برای اقامتی کوتاه مدت در کرمان ساکن می شوند. ماریا از پنج سالگی از ایران خارج شده و حالا بعد از این همه سال، خاطرات کم‌رنگی از سرزمین مادری اش دارد. او که فرزندش مُرده است و در این قضیه رومن را مقصر می داند، هدف از این مسافرت را که به اصرار رومن صورت گرفته، فراموش کردن مرگ فرزند قلمداد می کند؛ اما بعداً متوجه می شود اصرار رومن برای مسافرت به ایران، دیدار از منطقه ی کویری کلوت کرمان است. به رقم مخالفت اولیه، ماریا حاضر به مسافرت می شود و...

برنامه «سینمای ایرانی»   (Cine Iraní )به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستورکار دارد. این برنامه امروز شنبه13 اسفند ماه ساعت 19:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و بازپخش روز یکشنبه در ساعت های 11:30،2:30و 23 و روز دوشنبه 9:30 پخش می شود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک  https://www.hispantv.com/showprogram/cine-irani/791 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.